Keramisk coating

Hvad skal jeg vælge?

På mine motorcykel rejser drøfter vi ofte, hvorledes man lettest holder sin motorcykel ren og flot. 

Her finder du min erfaring med rengøring og specielt keramisk coating af såvel bil som motorcykel.

Jeg har øvet mig længe og fundet ud af, at det er en ren “jungel” derude. Hvad skal man vælge og hvem man skal lytte til?

Her på siden finder du min erfaring på baggrund af prøvning af forskellige produkter og mine endelige tanker.

Jeg har altid ønsket at holde min motorcykel og bil pæn og ren. Hvis man har et skattet køretøj, er det dejligt at bruge det, når det står helt skarpt.

Jeg har vasket biler og motorcykler i “rå mængder”, og når jeg f.eks. er på motorcykel rejse med gæster, så bliver motorcyklen rengjort hver eftermiddag eller aften, så den er flot til næste dags udfulgt.

Jeg har i nogle år forsøgt selv at finde løsninger på at give køretøjet en behandling, så skidtet lettere falder af, eller ikke hænger fast på motorcyklen eller bilen. Jeg har f.eks. købt produkter fra NanoCover, der er udviklet til f.eks. vinduer, lak eller fælge, ligesom jeg har keramisk coating fra Autoglym, som jeg har sprøjtet på lakken på min bil og tørret af igen.

Vi har ofte på motorcykel rejserne drøftet dette tema, og jeg har fundet ud af, at der findes næsten lige så mange keramiske coating produkter som MC mærker. Og resultaterne har været meget forskellige. Jeg har sågar oplevet en kammerat, der købte en ny motorcykel hos en autoriseret forhandler. Motorcyklen skulle have en coating til kr. 7.000,-. Ja – han fik sågar et dokument, der viste at den havde “fået det”. Men der var absolut ingen effekt af behandlingen, eller også var det et meget meget dårligt produkt.

Søger man betegnelsen “Keramisk coating” på Google, så skrives der: “Keramisk coating er en innovativ beskyttelsesmetode til bilens lak. Det er en form for nano-teknologi, der skaber en usynlig og tynd beskyttende barriere på overfladen af bilens lak. Denne coating består af små partikler af keramisk materiale, der binder sig til lakken og danner en stærk og holdbar beskyttelse”.

Bortset fra at coatingen ligefrem er “innovativ” så lyder beskrivelsen rigtig. Det er den samme beskrivelse for de produkter jeg selv har købt og slidsomt påført min bil og MC.

Behandling af min bil.
I år købte jeg en ny cabriolet. Altså ny for mig, men fra 2015 i kongeblå, der er en superflot farve. Jeg tænkte på hvad jeg skulle gøre for at holde den ren og pæn. Jeg fandt et firma ved Silkeborg, der ville vise mig, hvad de gør, og hvilke resultater de har på de køretøjer de har til behandling. De garanterer 100% tilfredshed. De behandler primært autocampere, biler og sportsvogne og lidt motorcykler. Produktet de bruger er udviklet i USA.

Jeg afleverede min bil og efter to dage var den færdig. Nu står den og ligner en ny bil i lakken. Jeg fik også en behandling af kabinen og motorrummet, så for mig er det som en ny bil indvendig og udvendig. Det vigtigste er dog lakken, der nu står som om bilen er helt ny! Og frem for alt, så løber vandet af bilen, når det regner, hvilket resulterer i, at der ikke sidder ret meget skidt efter kørsel i dårligt vejr.
Når jeg vasker bilen, så er det meget let at vaske den. Hvis jeg sprøjter de steder den er beskidt, f.eks. bagpå, hvor det nærmest er umuligt ikke at få støv, så løber skidtet af og med en svamp og almindeligt auto shampoo så er bilen hurtig ren.

Jeg er meget positiv over resultatet.

Da jeg var på besøg hos dem havde de en Audi A3 i hvid til behandling. Den skulle have hele “pakken”, dvs. total klargøring i kabine og motorrum og keramisk coating af lakken. Bilen havde kørt ca. 290.000 km. Se nogle af billederne som jeg tog af den her på siden. Bilen var stort set færdig, da jeg så den og den var meget flot!

Se hvorledes firmaet Restorfx præsenterer sig ved at klikke her.

Du kan selv kontakte dem, hvis du vil have et tilbud. Enten ved at gå på deres website eller ringe. Hvis du vil have behandlet din MC skal du ringe til dem, for det kan du ikke angive på deres tilbuds formular. Per Kristensen er altid klar ved telefonen på 73707007.

Rejserog.dk - Restorfx.dk
Rejserog.dk - Restorfx
Rejserog.dk - Restorfx
Rejserog.dk - Restorfx
Rejserog.dk - Restorfx
Rejserog.dk - Restorfx
Rejserog.dk - Restorfx
Rejserog.dk - Restorfx
Rejserog.dk - Restorfx.dk

Behandling af min nye motorcykel:
Jeg har forsøgt at behandle mine motorcykler med nano-produkter, f.eks. på vindskærmen og tanken og det føltes helt rigtigt, men jeg syntes det var omstændigt, og jeg fik også hørt nogle dårlige oplevelser fra andre mc kammerater.

Derfor spurgte jeg hos Restorfx.dk om de kunne behandle min nye motorcykel. De foreslog, at jeg kom ned og så en HD Fat Bob, der skulle behandles, og så kunne jeg selv vurdere om jeg ville prøve. Motorcyklen var helt sort og stod rigtig flot da den var færdig.

Det tog en dag at behandle min motorcykel. Nu kom den også derned som helt ny, og var derfor helt ren, men den skal jo alligevel affedtes og klargøres inden den behandles.
På min BMW R1250GS er der mange “kringel-kroge”, og mange steder man skal “ind” for at behandle den. Jacob er den, der behandlede min motorcykel, og du ser billeder her på siden af da han behandlede motorcyklen. Efter den er behandlet skal den stå og “hærde” færdig, så jeg kunne få den dagen efter behandlingen. 

Du kan selv se resultatet her på siden, både af billeder under behandlingen og resultatet efter behandlingen. 

Se gerne præsentationen af deres Nano teknik ved at klikke her så du kommer til deres website. Produktet de bruger til behandlingen af biler og motorcykler hedder Clearfx. 

Du kan selv kontakte dem, hvis du vil have et tilbud. Enten ved at gå på deres website eller ringe. Hvis du vil have behandlet din MC skal du ringe til dem, for det kan du ikke angive på deres tilbuds formular. Per Kristensen er altid klar ved telefonen på 73707007.

Rejserog.dk - Restorfx.dk
Rejserog.dk - Restorfx

Jeg fik behandlet min motorcykel i oktober.
Om vinteren har de bedre tid hos Restorfx, og det kan tænkes at de gerne vil give dig en skarp pris på behandlingen af din motorcykel om vinteren.
Jeg anbefaler at du har rengjort din motorcykel på forhånd. Den skal naturligvis være helt ren, når den afleveres.

Rejserog.dk - Restorfx
Rejserog.dk - Restorfx.dk
Rejserog.dk - Restorfx
Rejserog.dk - Restorfx
Rejserog.dk - Restorfx

Turlederne

Henrik Tang

Ejer og turleder

Jeg er årgang 1966 og har arbejdet i rejsebranchen siden 1986.
Som 22-årig startede jeg som “kørende rejseleder” dvs. jeg var guide og turistbuschauffør – i 2 år primært til Paris og lidt til Østrig.

Sidenhen har jeg været skiguide i Østrig og Schweiz og turleder på mange specialrejser, både på snescooter i 24 år og på motorcykel i 31 år.

Her i Rejserog.dk er jeg kontormanden, der tilrettelægger alle rejserne og en af turlederne, der rejser på MC-rejser med gæsterne.

Jeg har naturligvis besøgt alle rejsemålene, som jeg laver rejser til, både på studierejser for at planlægge og lave kontrakter for rejserne, og naturligvis i forbindelse med afvikling af rejserne med gæster.

Jeg er turleder på alle mine motorcykelrejser med dansk turleder.

Jeg har kørt motorcykel siden 1987. Jeg har gennem tiden haft mange forskellige motorcykler.

Jeg kører nu på en BMW GS 1200 Adventure og en BMW GS1250R.

Peter Holst

Turleder

Peter er turleder hos Rejserog.dk.

Peter har arbejdet sammen med Henrik i mange år og været turleder på mange rejser sammen med mig, både på motorcykel og snescooter.

En del af rejsedeltagerne vil kende Peter fra hans deltagelse på mange motorcykelrejser.

Når der er to turledere på en rejse – som der er på alle motorcykel- rejserne i 2024 – er det Peter, der er turleder sammen med mig.

Peter har kørt motorcykel siden 2006 og kører rigtig mange km hvert år.

Peter har i 2023 købt en ny Suzuki V-Strom 1050. Tidligere havde han en Suzuki V-Strom 650 som han kørte godt 97.000 km på i løbet af 5 år.