MC rundrejse til Østrig, Slovenien og Italien 2026
12 dages mc rejse ad nye ruter og over nye bjerge
Dejlige hoteller med mindst 2 nætter på hvert hotel
Halvpension og alle udflugter inkluderet
Søndag 12. til torsdag 23. juli 2026.
(Også mulig ankomst lørdag 11. juli).
12 dages rejse med 11 overnatninger.
Enkelt- og dobbeltværelser ledig.
Pris fra kr. 17.850,-.
Se prisoversigt nedenfor.
Velkommen til årets nye rundrejse gennem 3 skønne alpine lande.
Denne rejse har jeg længe ønsket at lave. Det bliver en meget flot MC rejse gennem tre skønne alpelande. Rejsen er gennemtænkt gennem flere år, og jeg har været i alle områderne før, – jeg skal så sent som i starten af januar 2026 bo på et kloster i Østrig, som vi også benytter på denne rejse.
Østrig betragter jeg som mit andet hjemland, og derfor skal vi igen være i Østrig, dog i helt nye områder, der også byder på bjergrige egne, ukendte ruter og masser af smuk natur. Vi skal også have dejlige dage i Slovenien og Italien, der byder på så meget smuk natur.
Vi starter med at være fire dage i Salzburger Land, Steiermark og Kärnten i Østrig og så afsluttes rejsen efter ophold i nye områder i Slovenien og Italien igen i det vestlige Tirol med to dage på et kloster, der også fungerer som gasthof og hotel.
Vi har 2 og 3 overnatninger på hvert hotel, og det giver gode muligheder for at opleve de lokale områder og køre i helt nye regioner på flotte dagsudflugter. I Slovenien har jeg valgt, at vi har 3 overnatninger, idet der så er tid til både en udflugts dag og en fridag midt på rejsens forløb.
Vi rejser i den bedste ferietid, som også sikrer os godt vejr og varme i de højt beliggende områder vi både kører i, men også bor i.
Fokus på denne rejse er den gode mc-køre-oplevelse, de flotte veje og frem for alt de forskellige bjergrige egne vi kører i. Samtidig krydrer jeg rejsen med forskellige besøg på naturlige stoppesteder på rejsen, f.eks. ved den rigtige “Ørneborg” fra filmen med Clint Eastwood, tillige optagelses steder fra tv serien “Bjergets Helte” eller gennem specielle områder i Slovenien og de flotteste alpeveje i Italien. Vi skal bl.a. over Sloveniens højdeste bjergpas, ligesom vi oplever nye ruter og bjerge i Italien, men skal naturligvis også opleve Dolomitterne og Stelvio, – Europas næst højeste alpevej.
Vi bor på dejlige 3- og 4-stjernede hoteller, der er kendetegnet ved høj kvalitet, dejlige udsigter og god mad. Der er naturligvis halvpension på alle hoteller og jeg har som altid tilrettelagt rejsen i detaljer, hvilket betyder gode stoppesteder, gennemtænkte frokost steder og tid til den rigtige rejseoplevelse.
Velkommen til årets sidste MC rejse i 2026 – en rejse lidt udover det sædvanlige!
På denne rejse oplever du blandt andet:
- Dansk turleder, der kører MC sammen med gæsterne.
- 3- og 4-stjernede hoteller med god placering og udsigt, flot morgenbuffet og 3-retters aftenmenu med salatbuffet og menuvalg af hovedret eller en stor buffet, hvor der bydes på alt i forretter, hovedretter, salater og desserter.
- Wellnessafdelinger og swimmingpool på flere hoteller. Her er der forskellige udbud af wellness på hotellerne, hvor nogle også tilbyder sauna og jacuzzi.
- Enkelte hoteller byder på garage til vores motorcykler, men gerelt står maskinerne sikkert ved vores indkvarteringer.
- Der køres udflugter hver dag, hvor der er planlagt stop og naturligvis frokost på ruten.
- Stop ved den rigtige “Ørneborg”, hvor filmen “Where Eagles Dare” blev optaget. Vi kender filmen som “Ørneborgen” bl.a. med Clint Eastwood.
- Udflugt i området, hvor den kendte tv-serie “Bjergets Helte” er optaget.
- Nye bjergrige egne i Slovenien, vi ikke har kørt i før.
- Kørsel over Sloveniens højeste bjergpas.
- 1 pause dag i Sloveninen med tid til at nyde hotellets faciliteter, en vandretur eller den fine skisportsby Kranska Gora.
- Dagsudflugt gennem de italienske Dolomitter.
- Ophold i hjertet af de italienske alper i et af de mest kendte højalpine bjergpas.
- Udflugt til Italiens største bjergpas Stelvio med mulighed for at køre ned og op ad bjerget.
- Kørsel gennem flere smukke områder i Schweitz.
- Du kan tillige booke en ekstra overnatning fra 11. til 12. juli og køre en ekstra letkørt udflugtsdag til Grossglockner Hochalpenstrasse.
Rejseinformationer
Rejsebeskrivelse – dag for dag.
Rejsedag 0. Lørdag 11. juli 2026: Udrejsedag eller ankomstdag for ekstra nat. Rejsedag udenfor program.
Denne dag er ikke en del af rejseprogrammet, men jeg vejleder dig gerne i det rette rejseforløb.
Jeg vil anbefale at rejse hjemmefra i dag og tage en overnatning på rejsen gennem Tyskland.
Jeg giver gerne forslag til den rigtige rute gennem Tyskland, så du får mindst mulig bøvl med den aktuelle trafik i sæsonen og undgår for meget vejarbejde på ruten.
Samtidig giver jeg dig gerne forslag til overnatningshoteller, der ligger godt på ruten.
Ved bestilling af rejsen skriver du blot, om du ønsker hjælp til dette.
Hvis du kan rejse fra Danmark allerede om fredagen, så kan du ankomme i dag lørdag, og jeg har lavet et tilbud for en ekstra overnatning her på hotellet. Se prislisten herfor. Her er der mulighed for et dejligt afslappende ophold lørdag efter middag og søndag med brug af hotellets fine wellness faciliteter og nyde det lokale område. Det betyder også, at du f.eks. i morgen søndag kan køre en flot udflugt til Grossglockner Hochalpenstrasse, der samlet er på ca. 180 km t/r. Det kan fint nås fra kl. 09.00 til kl. 17.00, hvor der er velkomstmøde.
Jeg ankommer også selv om lørdagen til hotellet, men kører ikke til Grossglockner, for der har jeg været i sidste uge på rejsen til Østrigske Alper.
Rejsedag 1. søndag 12. juli 2026: 1.140 km fra Padborg. 1100 km fra Puttgarden. Ankomstdag.
Dette er ankomstdagen i Salzburger-Land, som regionen hedder, hvor vi bor. Vi bor i en lille landsby på et dejligt 4-stjernet hotel med flotte og rummelige værelser, blomster på balkonen og en dejlig terrasse med udsigt over smukke bjerge. Hotellet har et dejligt wellness område med saunalandskab, hvilerum, dampbad, terapirum, fitness, specielle brusere og koldtvandsbad. Ca. 30 meter fra wellnessområdet er der også en dejlig indendørs pool til fri afbenyttelse.
Du vælger selv din ankomst tid på hotellet. Det er mest naturligt, at du ankommer hen på eftermiddagen til hotellet, hvor værelserne er klar fra kl. 15.00.
Alle rejsende skal være ankommet kl. 17.00, hvor der er et informativt velkomstmøde, som jeg afholder. Under dette velkomstmøde vil alle rejsedeltagere møde hinanden.
Til velkomstmødet vil jeg fortælle om praktiske forhold for at køre motorcykel på mine rejser, og fortælle om det simple og meget sikre system, som jeg har udviklet til når vi kører fællestur. Det er vigtigt at forstå dette system, og derfor fortæller jeg om det, inden vi skal køre den første udflugt i morgen. Så har du tid at spørge, hvis du er i tvivl om noget. Det er simpelt, sikkert og let at forstå for alle.
Vi spiser sikkert aftensmad kl. 18.30 eller 19.00 i hotellets restaurant. Hver aften bydes der på en flot menu. Hotellet har fået nogle meget fine anmeldelser i et gourmet blad.
Alle hoteller på denne rejse tilbyder enten en 3 retters valg menu med salat buffet eller en stor buffet med frit valg af forretter, salater, hovedretter og desserter. Det disponerer hotellerne selv, og jeg informerer om det når vi sidder ved bordet. Hotellerne tager gerne imod specielle madhensyn, men det skal oplyses ved bestilling af rejsen.
Maden, vi spiser på hotellerne på rejsen er af god kvalitet, og der er gjort meget ud af de gode råvarer og præsentationen af maden. Personalet er servicemindet og der er fornuftige drikkevarepriser, og køber du en hel flaske vin og ikke drikker den i aften, så står den i baren til i morgen aften, hvor du kan fortsætte med at drikke den.
Hver aften vil turlederen efter middagen fortælle om morgendagens udflugt, så rejsedeltagerne ved, hvad de kan glæde sig til, og hvordan tidsplanen og dagens forløb i grove træk ser ud.
Herefter hyggeligt samvær, hvor vi lærer hinanden at kende inden overnatning i de pæne værelser.
Rejsedag 2. Mandag 13. juli 2026: 170 km udflugt gennem Salzburger-Land.
I dag bydes der på en dejlig morgenmadsbuffet, og der er god tid til at spise den, idet vi først skal afsted kl. 09.00.
Hver morgen serveres en fin og varieret morgenbuffet på hotellet. Her findes godt friskt skærepålæg, forskellige slags brød, både mørkt og lyst og tillige morgen kager. Her tilbydes ofte også røræg, bacon, pølser og evt. kogte æg. Tillige et udvalg i juice, mælk, kaffe, te og varm chokolade. Her bydes også på et udvalg af skåret frugt samt forskellige slags syltetøj, Nutella og flere slags oste. Her er naturligvis også god østrigsk mælk ligesom et udvalg af müsli og havregryn samt youghurt. Her går ingen sultne fra bordet!
Kl. 09.00 starter dagens udflugt fra parkeringspladsen ved hotellet. Jeg vil kort fortælle om dagens tidsplan og vise ruten på et landkort. Når alle er klar, forlader vi hotellet, og ruten går i dag ad en flot rute gennem Salzburger-Land, som vi bor i. Salzburger-Land er en af de 9 delstater, der findes i Østrig. Delstatens hovedstad hedder ligeledes Salzburg. Salzburger-Land er kendt for sine alpine enge, bjergskove, mægtige klipper og gletchere, f.eks. gletcheren på Grossglockner. Her er flere høje bjerge omkring 3.000 meter over havet. Ruten i dag bringer os gennem en stor del af den smukke natur.
Efter vi forlader hotellet kører vi over det første bjerggruppe, der betegnes som Berchtesgaden Alperne, men er beliggende i Salzburger-Land. Her er det højeste bjerg 2.941 moh, og vi kører over et flot bjergpas på ruten i 1.300 til 1.400 meters højde, hvor vi kan se op til toppen af bjergene.
Rutens første pause er efter ca. 35 km, hvor vi stopper ved et flot udsigts sted, hvorfra vi kan se “Ørneborgen”.
Det er den rigtige borg fra filmen “Ørneborgen” fra 1968 med bl.a. Clint Eastwood og Richard Burton. Nogle tror, at Hitlers te-hus “Kehlsteinhaus” er Ørneborgen, men det er ikke korrekt.
Denne borg er en gammel middelalderborg ved floden Salzach og beliggende i en højde af 155 meter over floden. Borgen er reelt en fæstning fra omkring det 11. århundrede og har gennem moderne tid været brugt til fængsel og fra 1938 til 1987 var her en officersskole og sidenhen en politiskole. I dag er det en turistattraktion, der primært er kendt for sit middelalder museum og sine ørne flyvninger. Jeg mener ikke at et besøg og tidsforbruget til borgen er interessant, men det er udsigts stedet, hvorfra vi holder en pause.
Efter den smukke udsigt og lidt snak om filmen “Ørneborgen” og om det virkelig er Salzach, de sprang ned i, fortsætter ruten nu ad mindre veje rundt i Salzburger-Land og efter ca. 15 km holder vi en kaffe pause. Herefter fortsætter ruten rundt gennem regionen med fine bakkede landskaber og letkørte veje.
Ruten fortsætter nu gennem den sydlige del af Salzburger-Land, der er præget af bløde bakker og smukke grønne landskaber. Hvis rejseforløbet passer, vil vi spise frokost i byen Wagrain, der er kendt af mange danskere for sit fine skiområde, der er meget stort og et af Europas største sammenhængende skiområder.
Eftermiddagens rute tilbage mod hotellet, går over et lille bjergpas og jeg regner med, at dagen slutter forholdsvist tidligt, så vi kan nå at få en kop kaffe eller øl på hotellets terrasse.
Middagen serveres sikkert kl. 18.30, hvor der er tid til hygge og godt samvær efter en flot udflugts dag.
Rejsedag 3. Tirsdag 14. juli 2026: 220 km udflugt gennem Salzburger-Land til hjertet af Steiermark og det nordlige Kärnten.
Efter endnu et dejligt morgen måltid gør vi klar til at starte vores udflugt kl. 09.00. I dag bliver en rute langs meget kendte bjerge, hvor der er optaget en kendt tv serie og sidenhen skal vi over et ukendt bjergpas. Dagen afsluttes med små fine alpeveje til vores næste hotel.
Ruten går mod øst gennem Salzburger-Land. De første kilometer går gennem Hochkönig Bjergmassivet og sidenhen videre mod de meget smukke Dachstein bjerge, der også når op i 3.000 meters højde. Vi kører nede i dalen langs bjergmassivet og har en smuk formiddag. Efter ca. 50 km kørsel stopper vi i kort afstand fra et lille landbrug, der er kendt som kulisse til den meget kendte tv-serie fra ZDF “Die Bergretter” eller på dansk “Bjergets Helte”. Serien er blevet vist siden november 2009 og er meget populær. Det lille landbrug, som vi går hen til er et af omdrejningspunkterne for bjergredderen Andreas Marthalers liv. Det farlige bjergredder arbejde tager livet af Andreas i den 6 sæson og sidenhen overtager Markus Kofler og bliver seriens helt og leder af bjergredder stationen. Serien er meget virkelighedstro, og man ser masser af smuk natur, – og action.
Vi ser bygningen og tager lidt billeder med de smukke bjerge i baggrunden inden vi kører videre mod den lille bjergredder station som også bliver brugt i serien. Jeg er sikker på, at rejsedeltagerne syntes her er smukt og at man naturligvis også kan genkende lokaliteterne.
Eftere denne anderledes pause kører vi nu mod dagens højeste pas, der går helt op i 1.790 meter over havet. Det er et lille og ukendt pas men ikke desto mindre meget smukt. Jeg har kørt her i juni måned på motorcykel, hvor sneplovene også kørte om formiddagen i den øverste del af passet. Det bliver ikke aktuelt 14. juli i 2026, for der er det for varmt om natten.
På vej over passet tænker jeg, at vi spiser frokost på en såkaldt “Jausensation”, hvilket er et simpelt alpe spisested på, hvor vi forhåbentlig kan sidde udenfor og nyde den smukke natur på bjerget mens vi spiser frokost.
Herefter går ruten over passet og ned mod det centrale Steiermark. Vi krydser flere floder på ruten og hyggelige byer og kører faktisk også et kort øjeblik i delstaten Kärnten, som vi ender i i dag. Eftermiddagen går let ad bløde bakkede og meget grønne landskaber.
På ruten mod vores hotel kommer vi faktisk forbi en by, der siden 1873 har produceret sprængstof, der benyttes til bygning af infrastruktur, jernbanelinjer, tuneller, kanaler og broer. Siden 2003 ejes sprængstof fabrikken af Austin Power, der producerer ca. 14.000 tons emulsionssprængstof pr. år. Jeg har lagt ruten forbi, – blot for at kunne sige at vi har været der!
Hvis der er tid og lyst gør vi også en kaffe pause, eller tager den, når vi ankommer til hotellet. De sidste 30 kilometer går gennem den nordligste del af delstaten Kärnten. Her er der også meget grønt og bakket. Dagens destination er vores hotel, der er beliggende ved et skisportssted med dejlig udsigt over skove og marker. Ved siden af hotellet er der en såkaldt “Sommerrodelbahn” – altå en kælkebakke, man kan køre på om sommeren. Hotellet har gode faciliteter med en lille wellness afdeling og jacuzzi og pæne værelser ligesom en hyggelig restaurant med udsigt over de nærtliggende områder.
Efter jeg har checket gruppen hurtigt ind, og alle har fået deres værelser, er der tid til at tage hotellet i nærmere øjensyn og spise middag ved 18.30 tiden.
Rejsedag 4. Onsdag 15. juli 2026: 180 km dagsudflugt gennem Kärnten og Steiermark.
Mens du spiser din gode morgenmad, vil du glæde dig til dagens flotte udflugt i ukendte landskaber. Vi har tid til at hygge os til morgenmaden, for vi skal først afsted kl. 09.00.
Dagen går gennem både Steiermark og det centrale Kärnten. Her er der masser af bakkede landskaber men ikke særligt voldsomme bjerge. Her er mange smukke skove og mange enge med græs, for her produceres rigtig meget mælk og godt oksekød.
I formiddag stopper vi ved en smuk katolsk kirke, som jeg krydser fingre for, er åben for os. Det er altid en smuk og betagende oplevelse at se en katolsk kirke og kirkegården omkring den. På alle mine rejser kommer vi altid forbi en kirke eller to, og der er oftest mulighed for at se og opleve dem.
Efter kirkebesøget kører vi videre gennem smukke skove og der bliver en flot rute ad ganske små landeveje indtil vores frokost sted, der enten bliver et hyggeligt gasthaus eller en café ved en opdæmmet sø. Det planlægger jeg lige på dagens rute, for det er lidt afhængig af dagens tidsforbrug. Uanset, så er vi lige på grænsen af Kärnten og Steiermark og nu går ruten tilbage ind i Kärnten og vores hotel.
Det er helt bevidst, at jeg forventer at vi er tidligt tilbage på vores hotel, således at de, der gerne vil prøve sommer kælkebanen ved siden af hotellet, kan få tid til det.
Kælkebanen er den største og længste, jeg nogensinde har set. Fra hotellet tager man stoleliften op på bjerget til ca. 1.800 moh. Her starter kælkebanen, og er 1.400 meter lang med en faldhøjde på 260 meter. Største fald er 43% og der er 18 sving eller kurver på strækningen. En fed oplevelse, hvor der også er fokus på sikkerheden.
De der ikke ønsker at kælke kan nyde en dejlig spadseretur i landskabet, f.eks. op til en fin alm eller hytte på bjerget over hotellet eller blive på hotellet og nyde wellness afdelingen.
Jeg forventer, at vi spiser middag ved 18.30 tiden efter en afslappende og smuk udflugtsdag i en ny egn af Østrig.
Rejsedag 5. Torsdag 16. juli 2026: 260 km gennem Kärnten til Slovenien og de slovenske bjerge.
Sidste morgen i Steiermark gør vi efter den gode morgenmad klar til afgang kl. 08.30.
Mit mål for i dag er at køre ud af Steiermark og direkte ind den sydligste delstat Kärnten, hvor vi også finder den nærmeste grænseovergang ind i Slovenien. Det valg, jeg har gjort er ud fra devisen om at nyde dags udflugten ad små veje og opleve et nyt land, hvor vi ser en stor del af en nationalpark og kører langs de flotte Karawanken bjerge, der er en del af kalkalperne, der danner grænse området mellem Østrig og Slovenien.
Vi skal op over et lille bjergpas og gennem Karawanken bjergene, hvor også grænse overgangen ind i Slovenien er. Grundlæggende er der normalt ingen grænse passage problemer, selvom vi måske er lidt i “ydergrænsen af EU”. Ruten er letkørt i dag og vi fortsætter ad ganske små veje gennem en masse lokale byer og områder, hvor vi ser det lokale liv. Vi ser også at Slovenien er et moderne og industrielt land med meget industri.
Ruten fortsætter nu til de centrale bjergegne i det nordlige Slovenien og nationalparken Triglav, der faktisk er den eneste nationalpark i Slovenien. Nationalparken er ca. 880 km2 og oprettet i 1981. Triglav bjerget, som nationalparken er opkaldt efter, er beliggende i centrum af nationalparken og har en højde af 2.864 moh..
Vores rute bringer os til et af de største rekreative områder i nationalparken ved Bohinj søen, hvor vi sikkert gør frokostpause. Hvis det er muligt, så stopper vi helt nede ved søen og spiser her.
Resten af dagen går gennem nationalparken og langs Karawanken bjergmassivet og grænseområdet til Østrig. Vi kører mod et af de kendte områder i de Slovenske Alper, nemlig Kranska Gora, der er kendt for at afvikle worldcup i alpine skidiscipliner og skihop. Området ved Kranska Gora er beliggende i de Juliske Alper, der strækker sig helt ind i Italien. Her ved Kranska Gora er der smukt med et stort naturreservat og en kendt og smuk sø, ligesom der er en hyggelig by og et fint udgangspunkt for udflugter.
Jeg forventer, at vi er fremme ved vores hotel i området ved Kranska Gora mellem kl. 16.00 og 17.00. Jeg har valgt, at vi skal bo på et moderne hotel ude i naturen med smuk udsigt til de omkringliggende Juliske Alper. Hotellet vi bor på, er bygget i typisk slovensk stil, dvs. stort og måske lidt brutalt, men smukt beliggende her ude i naturen. Det er dejligt, at der er masser af plads og gode faciliteter, bl.a. dejlig wellness og swimming pool. Hotellet er inddelt i en 3-stjernet og 4-stjernet afdeling, og vi skal naturligvis bo i de 4-stjernede værelser.
Fra hotellet er der skøn udsigt og skønne vandremuligheder. Her har vi nu de næste 3 overnatninger og vi kan godt glæde os til nogle dejlige og lidt anderledes oplevelser her i Slovenien.
Jeg forventer, at vi spiser vores aftensmad omkring kl. 19.00, hvorefter vi hygger os indenfor eller udenfor.
Rejsedag 6. Fredag 17. juli 2026: 160 km heldags udflugt gennem slovenske og lidt italienske bjerge.
Dagens udflugt starter når vi har fået vores første morgenmads måltid på vores hotel her i Slovenien. Selvom hotellet har et internationalt tilsnit, så har de naturligvis også noget på morgenbordet, der er mere lokalt end vi er vant til. Det er kun et kulinarisk islet og jeg er sikker på, at der er nok at spise.
Dagens udflugt er planlagt gennem de højeste bjergpas i området. Vi starter med at køre gennem hjertet af Triglav Nationalpark. Vi passerer Kranska Gora by, som vi evt. besøger på slutningen af dagen. Nu går ruten sydpå over Sloveniens højeste pas, Vrsic, og ruten bringer os op i 1.611 meter over havet. Ruten er kendt og meget besøgt og på sine steder stejl og med skarpe serspentinersving. Der er i alt 50 serpentiner sving – 24 på vejen opad bjerget og 26 på vejen ned ad bjerget igen. Hele ruten over passet er ved at blive moderniseret, så brostenene i svingene bliver fjernet (ja det er rigtigt!) – og vejen forbedres med asfalt. Der er tillige lavet nye parkeringspladser på toppen af passet, ligesom man har testet et maut-system, hvor man betaler for at køre over passet. Det forventes fortsat at tage ca. 4-5 år at få vejen byget om, og det kan være, de har igangsat maut systemet i 2026.
Her på ruten kan vi se flere bjergtinder fra 1.750 til 2.601 meter over havet. Vejen over passet blev under 1. verdenskrig bygget af russiske krigsfanger, og kaldes også for “Den russiske vej”. Det tog 11 måneder at bygge ruten. Vi gør stop på vejen og hvis man har lyst kan man gå ca. 100 meter ind til et fint russisk kapel, der i 1916 blev bygget til minde om en katastrofe, der skete, da en lavine ramte en russisk arbejdslejr, og 110 fanger og 7 vagter døde.
Efter denne pause kører vi over passet. Vi har god tid, idet vi er nød til at tage hensyn til forholdene her på den forholdsvis smalle vej. Hvis der er plads, så gør vi naturligvis en pause på bjerget, hvor der også kan holdes kaffe pause. Hvis der er for mange turister, så kører vi ned ad bjerget og finder et kaffested. Nedkørslen er fin, for det er på denne side, man har istandsat ruten først, og når vi er kommet gennem nationalparken bringer ruten os videre vestpå gennem Triglav Nationalparken, hvor vi kører over endnu et bjergpas. Her på ruten kører vi forbi nogle gamle forte, der kendes siden 1797 og som har fungeret i forskellige krige. Vi har dog nok stoppesteder i dag, og kører forbi disse.
Ruten bringer os nu for en kort tid ind i Italien, – den østligste del af området ved Dolomitterne, som vi kører igennem om to dage. Jeg har valgt ruten for at vi får et ekstra bjergpas på ca. 1.195 moh med på ruten. Smukke bjerge og skønne dale med floder følges nu til vi igen kommer over grænsen ind i Slovenien. Ruten gennem Italien er ca. 50 km lang. Afhængig af formiddagens forløb, kan jeg også vælge at tage en kortere tur gennem Italien på ca. 15 km. Det ser vi på dagen.
Vi har endnu i dag mindst 3 stop på vores rute og det første bliver kort efter vi har passeret grænsen ind i Slovenien. Her kører vi til en kendt skihop bakke, hvor der bliver afviklet WorldCup konkurrencer og slået mange rekorder. Her var Toni Nieminen i 1994 den første, der fløj over 200 meter i sit hop. Det er let at parkere her og gå hen og se det fine skihop anlæg.
Efter denne korte pause kører vi nu mod Kranska Gora, og her på ruten gør vi endnu en pause ved en parkeringsplads ved den smukkeste sø, du kommer til at opleve på rejsen. Zelenci søen er smaragdgrøn og ligger smukt med bjergene i baggrunden. Søen er en del af et underjordisk flod system med naturlige kilder. Der er en lille vandretur på ca. 250 meter til søen.
Efter den smukke naturlige pause drøfter vi lige, hvad rejsedeltagerne har lyst til. Vi kører til Kranska Gora, hvor der er mulighed for at stoppe ved centrum, så man kan gå ind til gågaden i byen og få sig en kop eftermiddagskaffe, eller om vi skal stoppe ved skipisterne, hvor der er lidt bedre parkerigns forhold og man kan sidde udenfor og nyde udsigten og en kop kaffe. Hvis nogle hellere ønsker at køre tilbage til hotellet, så er det super let og kun 5 km.
Jeg forventer, at vi spiser vores aftensmad omkring kl. 19.00, hvorefter vi hygger os indenfor eller udenfor.
Rejsedag 7. Lørdag 18. juli 2026: 0 km udflugt. Fridag.
I dag er der fridag. Det betyder, at du kan holde fri hele dagen eller foretage dig noget aktivt som du nøjagtigt har lyst til. Der er morgenmad indtil kl. 10.00 og herefter er der masser af muligheder for aktiviteter, f.eks.:
– Vandring ved hotellet og i bakkerne bag hotellet. Her er fine ruter.
– Afslapning på hotellet og i wellness afdelingen og swimming pool.
– Oplev den smukke Jasna sø ved Kranska Gora.
– Kør 5 km ind til Kranska Gora og oplev skisportsbyen og spis evt. din frokost på torvet.
– Kør en fin udflugt på ca. 50 til 150 km over bjergene ind i Kärnten i Østrig og kør over små bjergpas ved grænsen.
Jeg forventer, at vi spiser vores aftensmad omkring kl. 19.00, hvorefter jeg fortæller om morgendagens lange udflugt gennem Dolomitterne til de Italienske Alper.
Rejsedag 8. Søndag 19. juli 2026: 400 km gennem Dolomitterne til de Italienske Alper.
I dag har jeg sørget for tidlig morgenmad. Det er vigtigt at vi kommer tidligt afsted fra Kranska Gora og det betyder senest kl. 08.00. Vi har en lang dag foran os, idet vi skal køre gennem Dolomitterne og det byder på mange bjergveje og serpentinersving.
Første del af dagens rute ud af Slovenien mod vest og gennem det østligste Italien er let kørt, og det betyder, at vi tager et par lange stræk de første 150 km indtil vi kommer til det kendte skisportsområde ved Cortina D’Ampezzo. Nu er vi i den østlige del af Dolomitterne. Her begynder de smukke bjergmassiver, der byder på ekstreme udsigter, bratte bjerge og naturligvis en stor mængde sving, som Dolomitterne jo er så kendte for.
Den centrale del af dagens rute er på godt 100 km og det er i hjertet af Dolomitterne, hvor vi skal over nogle af de mest kendte bjergpas, bl.a. Falzarego i 2.199 meters højde som vi når til efter 20 km fra Cortina. Her er de smukkeste og mest massive bjergpas og dalene er underskønne. Næste smukke pas er efter de 33 kendte hårnålesving op over Pordoi i 2.239 meters højde.
Vi spiser frokost et sted i de smukke bjerge og fortsætter med fantastiske udsigter og bjergveje, der bliver lettere at køre og vi har nu en lang nedkørsel forbi det kendte skisportsted Canazei og mod den kendte Brenner dal. Brenner dalen er frugtbar og kendt for en enorm produktion af frugt. Når vi er ved Brenner dalen kører vi en fin strækning gennem dalen mod vores endelige mål for i dag. Resten af dagen er letkørt og vi gør naturligvis en eftermiddags pause på ruten, så vi kan smage en god italiensk kaffe.
Fra Brenner dalen har vi ca. 80 km til dagens mål, der er Passo del Tonale i 1.883 meters højde. Her bor vi på et typisk italiensk alpehotel, der igen er en ny stil og italiensk tradition. Værelserne er typisk italienske med forholdsvis simpel indretning, fliser på gulvene og funtionelt design. Min samarbejdspartner har to hoteller ved siden af hinanden, og det betyder, at vi primært bor i det ene, og spiser i det andet, ligesom benytter wellness faciliteterne og hotellets underjordiske garage, som vi kommer til ved brug af en bil elevator.
Byen vi bor i, er en meget typisk italiensk alpin by, hvor der er fokus på skisport om vinteren og vandring, mountainbiking og mc kørsel om sommeren. Her er fine muligheder for en vandretur i byen, – og du vil med sikkerhed fornemme, at det er svært at trække vejret heroppe i den tynde luft.
I aften spiser vi middag kl. 19.00 og det er en typisk italiens middag med 3 retter og antipasti. Der er ofte også en salat buffet. Italienerne er gode til at tilberede italiesk mad, og vi skal blot lære at forså, hvad det går ud på. Maden forekommer ofte simpel, men smager fantastisk.
Overnatning efter en lang og flot dag gennem Dolomitterne og de italienske alper.
Rejsedag 9. Mandag 20. juli 2026: 210 km + evt. 40+ km ned og op af Stelvio. Udflugt gennem Italienske Alper.
Her i hjertet af de italienske alper bydes der på en typisk italiensk morgenmad. Morgenmaden serveres som buffet og italiensk morgenmad er kendt for at være meget “hvid”, dvs. hvidt brød og kager til morgenmad. Her er naturligvis også frugt, müsli, youhurt og rigtig god kaffe, ligesom der er gode oste og skærepålæg. Vi skal nok blive mætte inden dagens fantastiske udflugt.
Her i hjertet af de italienske alper vil vi opleve en smuk alpin udflugts dag. Vi kører i dag uden bagage, og det er godt, for formiddagen bliver den mest udfordrende udflugtsdag på rejsen. Derfor har vi også god tid på dagens udflugt.
Vi tager afsted kl. 08.30 og nu starter dagen med 80 km højalpine bjergveje, der byder på fantastisk smukke udsigter, hvor vi i en lang del af dagen kører over trægrænsen. Her er skønne bjergsøer og mange sving. Vi kører naturligvis efter forholdene og har den tid, som det nu tager at køre ruten og holder godt med pauser.
Efter de første 80 km bliver der mulighed for besøg på et af Italiens mest kendte bjerge – Stelvio. Passo di Stelvio er med sine 2.757 meter over havet det højeste vejpas i Italien og Alpernes andet højeste vejpas, kun slået af Col de L’Iseran i Frankrig med 2.764 moh.
Jeg har lavet ruten, således at vi kommer ad den letteste rute til toppen af Stelvio, dvs. af det jeg kalder bagvejen. Ruten er lavet på denne måde for, at alle rejsedeltagere kan komme med til Stelvio, og at man ikke behøver køre de 46 km med serpentiner sving op på Stelvio.
Hvis du gerne vil køre Stelvio passet og de meget kendte serpentinersving, så kan du nu få tid til det, for vi gør en ekstra lang pause på toppen af Stelvio Passet. Jeg informerer om ruten og hvor langt I kører ned ad bjerget før I vender om og kører op til toppen igen. Det giver således den bedste del af Stelvio – 2 gange – og jeg vil antage at det ca. er 40+ km ekstra du får på dagens udflugt! Denne del af udflugten er frivillig og gøres på egen hånd.
Hvis du kører Stelvio bjerg ruten ned og op, så har du tid til en pølse hos den kendte pølsemand ved ankomsten til Stelvio passet igen.
De der ikke ønsker at køre Stelvio ned og op, har nu god tid til at nyde udsigten i 2.757 meters højde med en god frokost, f.eks. en rigtig italiensk pizza. Her er flere gode muligheder – også for at købe en souvenir eller to.
Efter en god frokost pause kører vi nu en lettere rute tilbage gennem de Italienske alper. Vi har ca. 130 km til vi er tilbage ved hotellet og undervejs kommer vi gennem smukke dale og gør pause til eftermiddags kaffe.
Jeg formoder vi er sent tilbage ved hotellet i dag, formodentlig omkring kl. 17.00-18.00. Der er således i dag også tid til at drøfte den smukke udflugt, mens vi får en drink i hotellets bar. Det er sikkert Alessandro, – hotellets ejer, der serverer for os.
Den gode italienske middag spises igen kl. 19.00 og vi skal nok blive mætte. Det bliver sikkert en hyggelig aften efter en dejlig udflugts dag.
Rejsedag 10. Tirsdag 21. juli 2026: 240 km gennem Italien, Schweitz og Østrig.
I dag forlader vi Passo Tonale kl. 09.00 efter en god nats søvn og en god morgenmad.
Vi skal samme rute ud af passet som vi kom tilbage i går fra Stelvio. Dvs. en lang og fin nedkørsel mod lavere egne, dog naturligvis med lidt sving og over et lille bjerg område. Vi fortsætter ruten ind i Schweitz, som vi kører en flot rute igennem i dag. Vi skal faktisk to gange gennem Schweitz i dag.
Efter ca. 40 km gennem Schweitz kører vi mod Livigno, der jo har været kendt som et toldfrit område, primært fordi det lå mellem kantoner i Schweitz og fordi det var et skisportssted og ellers ikke havde nogen nævneværdig funktion. Det var mest populært at købe alkohol, cigaretter og skiudstyr i Livigno. Vi kører gennem området fordi det er en smuk dal og en fin rute. Det kan tænkes, at vi holder frokost pause i Livigno.
Herefter går ruten videre ind i et nyt område af Schweitz, der dog kun strækker sig over ca. 30 km, hvorefter vi kommer tilbage til Italien og den del af Italien, der hedder Sydtirol. Her finder vi en flot opkørsel over det kendte pas Reschen, der bringer os op i 1.507 meter over havet. Passet er flot og landskabet har ændret sig siden vores oplevelser ved Stelvio i går.
Her ved Reschenpasset gør vi en pause ved søen Reschensee, der er en opdæmmet sø, der blev skabt i 1950. Indtil da var der tre søer. Her blev det besluttet, at der skulle laves en stor opdæmmet sø, således at man kunne skabe et kraftværk. Beboerne i landsbyen Graun og en stor del af landsbyen Reschen med i alt 163 huse blev tvangsforflyttet og hele området oversvømmet. Ca. 677 hektar frugtbar land blev oversvømmet. Den kunstige sø er ca. 6 km lang og en km bred og indeholder ca. 120 millioner m3. Her produceres i gennemsnit ca. 400 Megawattimer.
Her ved søen stopper vi for at se det gamle kirketårn, der er fra det 14. århundrede og som ligger ude i søen og rager op af vandet som et vartegn.
Efter vi har passeret det høje pas her ved Reschen går ruten nu nordpå og nedad i en meget lang rute. Vi ankommer i det vestlige Tirol ved den flotte Inn dal. Her kører vi op på et lille bjerg plateau, der er ganske fredeligt og urørt. Over os på en høj stenklippe ser vi en malerisk kirke, og der hvor vi stopper dagens udflugt kører vi også forbi en kirke. Her er grønt og en smuk udsigt ned over Inn Dalen. Vi er nu ankommet til vores indkvartering for de sidste to nætter på rejsen. Her på bjerget forefindes kun et gasthaus og et kloster. Vi skal bo her og gæsterne bliver fordelt på værelser både på klostret og på gasthof’et. De gæster, der bor her på det lille bjerg plateau er de eneste, der er heroppe, så der er fred og ro og en smuk udsigt.
På vores indkvartering arbejder der nonner og almindeligt hotelpersonale.
Værelserne på vores indkvartering er pæne og naturligvis med bad og toilet. Det er dog ikke alle værelser, der har tv, men der er internet, så du kan se tv på din telefon eller pc. Vi spiser vores aftensmad på gasthof’et, der har hyggelige ophodsrum og en god restaurant, der byder på 3 retters middag til aften.
Efter middagen fortæller jeg om morgendagens udflugt, der går over nogle af de mest kendte bjergpas i det vestlige Tirol. God overnatning på et fredeligt sted i naturen.
Rejsedag 11. Onsdag 22. juli 2026: 180 km udflugt gennem Silvretta Hochalpenstrasse og Arlberg passet.
I dag spiser vi vores morgenmad i gasthof’ets restaurant. Her bydes på god østrigsk morgenmad med semmel (rundstykker), mørkt brød, pålæg, oste, kaffe, te, juice og mælk og naturligvis youghurt og müsli, ligesom frugt og formodentligt noget lunt.
Udflugten i dag bliver en flot afslutning på hele rejsen og vi starter kl. 09.00 med at køre ned fra vores grønne plateau. Vi kommer nu ned i Inn dalen og kører ganske få kilometer på den gamle hovedvej gennem dalen. Dagens udflugtsmål er området mellem Tirol og Vorarlberg og efter få kilometer drejer vi af mod et af de mest besøgte områder, nemlig skiområdet ved Ischgl. Det område er foruden sit fine skiområde også kendt for, at det var her Corona Pandemien i 2020 havde sit epi center. Der er ingen plan om at vi stopper i Ischgl, idet det også er en turistfælde om sommeren.
Formiddagens højdepunkt er Silvretta Hochalpenstrasse, der er en af de mest kendte højalpine veje i Østrig. Højeste punkt på ruten en 2.037 meter over havet. Ruten er smuk og letkørt, og det stejleste sted på ruten er kun 12%. Silvretta Hochalpenstrasse er en mautvej som mange af de kendte turistveje i Østrig er. I 2025 var vejen lukket grundet stenskred, men det skal være lavet til 2026.
På ruten op ad bjerget møder vi fritgående kvæg og kommer forbi det kendte område ved Galtür. Her var der i starten af det 19. århundrede et lille fattigt bonde samfund med en kro, en kirke og otte huse. Da ruten over Silvretta blev åbnet, begyndte turisterne at komme, og Galtür fik sit første hotel, og det lille samfund begyndte at tjene penge på turisme pga. den smukke uberørte natur. Den 23. Februar 1999 var der et stort lavine skred ved Galtür med en 50 meter høj snevæg, der rasede med 290 km/t ned ad bjergsiden. I løbet af 60 sekunder forsvandt hele landsbyen under snemasserne og 57 personer forsvandt under sneen. 31 personer døde i snemasserne inden redningsfolkene kunne hjælpe dem. Lavinen var den værste i Østrig i 40 år og der var redningsfolk fra alle nærtliggende lande og sågar USA. Et utal af mennesker i hele Paznaun dalen blev evakueret. Grunden til den store katastrofe var et sjældent vejrfænomen skabt af 3 vejrfronter, som bl.a. bestod af en snestorm med 4 meter nysne og tøvejr, hvorved de forskellige snelag kunne glide “oven på” hinanden og til sidst blev 170.000 tons sne skyllet ned over byen. Man kan stadig fornemme såret i landskabet på bjergsiden fra lavinen, som vi kører forbi på ruten.
På ruten mod toppen gør vi sikkert en pause eller to og nyder den smukke udsigt og en kop kaffe f.eks. ved den store opdæmmede sø oppe på bjerget.
Når vi kører ned af Silvretta Hochalpenstrasse er ruten også letkørt og ruten gennem Arlberg dalen går let og ubesværet. Efter vores frokost pause kører vi til Arlberg passet, der deler det vestlige alpeområde mellem Tirol og Vorarlberg. Arlberg passet bringer os op i 1.793 meters højde med udsigt over de flotte landskaber og det højeste Valluga bjerg i området med 2.809 meters højde.
Vi kører gennem den kendte skisportsby St. Anton Am Arlberg og fortsætter mod vores hotel oppe på bjerg plateauet.
Jeg formoder at der er tid til en hyggelig vandretur på bjerget, hvor vi bor inden der er middag på gasthofet.
De sidste informationer for hjemrejse dagen bliver givet og vi hygger os den sidste aften i hinandens selskab.
Rejsedag 12. Torsdag 23. juli 2026: 1.040 km til Padborg. 1.000 km til Puttgarden.
I dag er det hjemrejsedag, og alle har sikkert individuelle planer for hjemrejsen. Her fra vores sidste indkvartering er det let at køre direkte mod Danmark ad motorvej A7, idet Fernpass ligger indenfor kort afstand fra vores indkvartering.
Nu er der tid til hjemrejse i ro og mag så alle rejsens gode oplevelser kan genopfriskes. Ruten er let kørt mod Danmark og du kan vælge at køre med en mellemovernatning eller direkte hjem.
Indkvartering.
På rejsen benyttes 5 forskellige 3- eller 4-stjernede hoteller. Alle hoteller har pæne og rene værelser med bad og toilet. Der er naturligvis fri wi-fi på alle indkvarteringer, ligesom der forefindes gode fælles faciliteter som pool og wellness, sauna og dampbad. Læs beskrivelsen ved hver dag vi skifter til nyt hotel. På alle hoteller har vi halvpension, der starter med aftensmad den første dag og slutter med morgenmad på hjemrejsedagen.
Hver morgen serveres morgenbuffet på hotellet. Generelt er der typisk følgende på morgenbordet (med enkelte lokale varianter): Godt og frisk skærepålæg, flere forskellige slags brød, både mørkt og lyst og naturligvis kager eller wienerbrød. Her er ofte røræg, bacon, pølser og kogte æg. Tillige et udvalg i juice, mælk, kaffe, te og varm chokolade. Her er ofte et udvalg af skåret frugt samt forskellige slags syltetøj, Nutella og flere slags oste. Her er naturligvis også god mælk, ligesom et udvalg af müsli og havregryn samt youghurt. Her går ingen sultne fra morgenbordet!
Hver aften bydes der på en middag, der enten er 3 retter med valg af hovedmenu og salatbuffet eller en stor buffet, hvor du selv vælger iblandt forretter, hovedretter, salater og desserter.
Antal deltagere.
Rejsen gennemføres ved minimum 14 deltagere.
På denne rejse er der naturligvis også rejsedeltagere med 2 på motorcyklen, og de er også velkomne.
Det forventes at der maksimalt er 14 motorcykler på denne rejse, dvs. op til 18 til 20 personer.
Turleder:
Der er én turleder på denne rejse. Det er Henrik Tang.
Hvem kan deltage på denne rejse?
På alle mine rejser med turleder forventes det, at du er vant til at køre motorcykel i gruppe, og at du har kørt motorcykel i udlandet før. Da der på denne rejse er meget kørsel i bjerge, og naturligvis mange sving, hvor der også er op- eller nedkørsler, skal du være erfaren motorcyklist.
Vær opmærksom på, at de første dage i Østrig er let kørte og uden store bjerge, så alle kan nå at blive vant til dette.
Læs venligst informationerne om sværhedsgraden på rejsen, og kontakt mig, hvis du er i tvivl om sværhedsgraden og dine evner for deltagelse, – så taler vi lige om det.
Alle, der ønsker at deltage, og som jeg ikke kender fra tidligere rejsedeltagelse, skal lige tale med mig, så jeg kan fortælle dig om, hvorledes jeg kører fællestur med mine gæster.
En god rejseoplevelse skabes ved, at alle rejsedeltagere er positive og interesserede i at være med til at skabe et godt og positivt fællesskab under rejsen. Jeg forventer naturligvis også, at du i trafikken er årvågen, påpasselig og viser hensyn over for alle andre trafikanter, ligesom du lytter til turlederens råd og vejledning om fælleskørsel.
Ved bestilling af rejsen såvel online som pr. e-mail eller telefon, bekræfter du som rejsedeltager, at du har læst rejsebeskrivelsen og rejsebetingelserne og deltager på eget ansvar.
Sværhedsgrad:
Denne rejse er for alle motorcyklister der har evnen og ønsket om at opleve de smukke østrigske, slovenske og italienske alper. Rejsen er middel til svær, idet der både er let kørte områder på rejsen, men naturligvis også bjerge med hårnålesving og op- og nedkørsler på ruterne. Vi kører i bjergområder op til ca. 2.200 meters højde. Her køres også på små alpeveje.
Vær opmærksom på, at de to dage, hvor der er ekstra svære bjergsektioner er udflugtsdage, hvor vi bliver på samme hotel, hvilket giver mulighed for at tage en pausedag eller selv køre en let udflugt. Rejsen er bygget op med den tanke, at denne mulighed forekommer, og du skal blot fortælle mig det aftenen før udflugten.
Den længste dags kørsel er til eller fra hotellet på første eller sidste dag. På udflugterne køres der mellem 150 og 400 km, som angivet i programmet ud for hver dag.
Vi kører naturligvis altid efter forholdene og den lokale trafik kultur. Der er naturligvis lokal trafik, både af motorcykler, biler og cyklister, som vi alle viser hensyn til. På rejsen køres der efter færdselsreglerne, og hastigheder overholdes.
Udflugtsdagene varer typisk fra 9 til 16-17 – se mere specifikt under den enkelte udflugtsdag.
Krav til din motorcykel for denne rejse:
Du er velkommen som rejsedeltager, hvis du kører på en motorcykel, der er 500 ccm eller større og som ikke er ældre end årgang 1995. Hvis du kører på en el-motorcykel kan du ikke deltage på min rejse.
Din motorcykel skal være serviceret og klar til en længere rejse. På denne rejse forventes det, at alle har tegnet en kaskoforsikring til sin motorcykel, således at du kan få SOS vejhjælp på rejsen, hvis der opstår problemer med din motorcykel.
Afbestillings- og rejseforsikring.
Se mulighederne under fanen INFO. Jeg anbefaler, at du tegner både afbestillings- og rejseforsikring. Ring gerne til mig for at høre mere om forsikring.
Afstande.
I rejsebeskrivelsen er angivet de enkelte dages udflugtslængder samt afstande til og fra grænsen.
Gps-ruter.
Der kan på rejsen ikke udleveres gps-ruter til rejsedeltagere, idet det for ofte giver misforståelser ift. turledernes ændringer undervejs på ruterne. Gæsterne skal blot nyde ferien og følge turlederen.
Dags forløb.
Der tages forbehold for de endelige dages forløb, idet alle udflugter er afhængige af vejret, da vi kører på højalpine veje.
Bil og mc-trailer.
Der er mulighed for, at du kan parkere din bil og trailer ved vores hotel, således at du kan køre bil med mc på trailer til og fra Østrig. Dette er dog forbundet med lidt logistik.
Dette er kun muligt ved forudgående aftale med Rejserog.dk, og der må forventes at blive pålagt et parkeringsgebyr.
Rejsemateriale inden afrejse:
Alle rejsedeltagere modtager ca. 30 dage inden afrejse de sidste rejsepapirer med alle praktiske informationer for hele rejsen. Der medsendes tillige en simpel deltageroversigt, så der er mulighed for at tage kontakt med de andre rejsende. Ved tilmelding til rejsen accepterer du, at Rejserog.dk kan angive dit navn, din hjemby og dit telefonnummer på deltageroversigten, der udsendes med de sidste rejsepapirer.
Forbehold.
Der tages forbehold for ændringer i programmet grundet samarbejdspartneres produktændringer samt prisstigninger. Priser er kalkuleret pr. 27. oktober 2025.
Priser:
Pr. person i delt dobbeltværelse kr. 17.850,-.
Tillæg for ophold i enkeltværelse kr. 1.750,-.
Ekstra overnatning fra lørdag 11. til søndag 12. juli:
Hvis du først har mulighed for at ankomme til Østrig lørdag d. 1. juli, så er der følgende tilbud:
Tillæg for ekstra nat med halvpension i delt dobbeltværelse kr. 1.350,-.
Tillæg for ekstra nat med halvpension i enkeltværelse kr. 1.550,-.
Inkluderet i prisen:
3- og 4-stjernede hoteller gode faciliteter som wellnessafdeling, swimmingpool, sauna og dampbad.
12 dages rejse med 11 overnatninger i det valgtte type værelse.
Morgenmad fra 2. rejsedag til hjemrejsedag, morgenmad serveres som buffet.
Varieret aftensmad fra 1. rejsedag til og med aften før hjemrejse. Aftensmad serveres enten som 3 retterrs som valgmenu eller stor buffet (se beskrivelsen af hver indkvartering).
Dansk turleder på motorcykel sammen med gæster.
Alle udflugter som angivet i programmet.
Lokal moms og afgifter.
Dansk rejsebureaumoms.
Udvidet ansvarsforsikring for rejsebureauer.
Afgift til Rejsegarantifonden.
Ikke inkluderet i prisen:
Brændstof, evt. parkeringsomkostninger (pt ingen kendte p-omkostninger), frokost og forplejning/drikkevarer ej nævnt i programmet, afbestillings- og rejseforsikring. Maut til bomveje på bjergene (ca. € 15,- til € 30,- i alt).
Priser:
Alle priser er angivet i danske kroner pr. person i delt dobbeltværelse.
Hvis du ønsker et enkeltværelse, skal du tillægge prisen for enkeltværelses tillægget til prisen pr. person i delt dobbeltværelse.
Prisstigninger.
Siden Corona er priserne steget meget for omkostninger til varme, brændstof, mad, forbrugsvarer og lønninger i hotel- og restaurationsbranchen i Europa. Det er tillige blevet svært at finde godt hotelpersonale – hvis noget overhovedet, hvilket betyder, at nogle indkvarteringer har måttet omstrukturere deres virksomheder. Efterfølgende usikkerhed og brændstofproblemer pga. krigen i Ukraine giver hotel- og restaurationsbranchen svære vilkår, og forståelige prisstigninger. Dette betyder også, at der i stor grad er ansat østeuropæisk personale på restauranter, rastepladser etc.
Over de sidste 4-5 år er priserne steget ca. 40-50%. Ja, nogle enkelte ting er steget 80-100% – ja, sågar langt over 100%. Tidligere steg priserne typisk 5% pr. år. Jeg har derfor desværre også været nødsaget til at hæve priserne tilsvarende. Jeg kan til gengæld fortsat præsentere kvalitetsrejser, med god service både på indkvarteringer og god forplejning. Jeg ikke ønsker at gå på kompromis med kvaliteten, og lægger fortsat et stort arbejde i at planlægge rejserne.
Zoom ud og ind, så du kan se destinationens placering og udflugtsmål på rejsen. Klik til venstre for H og se opdelingen.
Udfyld din bestilling her:
Turlederne

Henrik Tang
Ejer og turleder
Jeg er årgang 1966 og har arbejdet i rejsebranchen siden 1986.
Som 22-årig startede jeg som “kørende rejseleder” dvs. jeg var guide og turistbuschauffør – i 2 år primært til Paris og lidt til Østrig.
Sidenhen har jeg været skiguide i Østrig og Schweiz og turleder på mange specialrejser, både på snescooter i 26 år og på motorcykel i 33 år. Indtil 2019 drev jeg Motour.dk, Skitour.dk og Snescooterrejser.dk, som jeg solgte.
I 2023 åbnede jeg et lille specialbureau igen på baggrund af ønsker fra gamle kunder. Som du kan se på websitet, har jeg kun et lille udbud af rejser, hvilket er helt bevidst. Her i Rejserog.dk er jeg kontormanden, der tilrettelægger alle rejserne og en af turlederne, der rejser på MC-rejser med gæsterne. Jeg kender alt fra a til z og derfor giver jeg også alle gæster en god rejseoplevelse.
Jeg har naturligvis besøgt alle rejsemålene, som jeg laver rejser til, både på studierejser for at planlægge og lave kontrakter for rejserne, og naturligvis i forbindelse med afvikling af rejser med gæster gennem tiden.
Jeg har kørt motorcykel siden 1987. Jeg har gennem tiden haft mere end 20 motorcykler, der alle har været rejseenduro maskiner eller offroad motorcykler.
Jeg kører nu på en BMW GS1250R Ultimate Edition.

Henrik Tang

Peter Holst
Turleder
Peter er turleder hos Rejserog.dk.
Peter har arbejdet sammen med Henrik i mange år og de har været på mange rejser sammen, både på motorcykel og snescooter.
Mange rejsedeltagere vil kende Peter fra hans deltagelse på mange motorcykelrejser.
Når der er to turledere på en rejse, så er det Peter, der er turleder sammen med Henrik.
Peter har kørt motorcykel siden 2006 og kører rigtig mange km hvert år.
Peter kører nu på en fin BMW R1200GS Adventure.
