5 Dage MC rejse i Tyskland
Kristi Himmelfart 2026
Lüneburger Heide med nye oplevelser
og flotte ruter
Onsdag 13. til søndag 17. maj 2026.
5 dages rejse med 4 overnatninger.
Enkelt- og dobbeltværelser ledig.
Pris fra kr. 5.950,-.
Se priser nedenfor.
Lüneburger Heide – historie, landbrug, Bundeswehr og masser af natur.
Kristi Himmelfarts rejsen på 5 dage i 2026 går til det naturskønne Lüneburger Heide i Niedersachsen – kendt for sine bløde landskaber, sine stolte landbrugstraditioner og sin helt særlige stemning. De fleste, der rejser til Tyskland, kører altid udenom Lüneburger Heide – det har jeg også altid gjort, men sidste forår var jeg på studietur i området, og det er bestemt et besøg værd. Jeg har nu tilrettelagt en rejse, der byder på et varieret indhold med fine udflugter.
Vi besøger et imponerende tankvognsmuseum, ser det specielle luftbro-museum med en ægte Rosin-bomber, og besøger en lokal landmand, der dyrker asparges og jordbær – som vi naturligvis smager!
Vi skal også opleve den smukke hede, spise frokost på et aspargeslandbrug og besøge den historiske interneringslejr. Nogle betragter Bergen-Belsen som en KZ lejr, men det var det reelt ikke. Her døde Anne Frank – en bevægende og vigtig oplevelse. På en af udflugtsdagene vil vi også besøge et skicenter, – for at drikke kaffe, men kan også se, hvorledes et sommer-ski bakke fungerer.
Vi bor på et godt centralt placeret 3+ stjernet hotel med god mad. Her er også en fin udendørs terrasse, hyggelig bar og gode muligheder for små gåture i nærområdet, bl.a. ud til det nærtliggende hedelandskab.
Rejsedeltagerne mødes onsdag før Kristi Himmelfartsdag på vores hotel i Lüneburger Heide – så du bestemmer selv, om du vil køre derned på én dag eller tage en overnatning undervejs. Du kan slippe udenom Hamburg på både ud- og hjemrejsen, da destinationen kun ligger 70 km syd for Hamburg, og så kan du enten tage en flot rute over Elben vest eller øst for Hamburg. Det samme er gældende for hjemrejsen, så det giver en rolig start og afslutning på en dejlig ferie!
I løbet af denne rejse bliver der udflugtsdage, der viser dig forskellige typer natur- og kulturområder. Vi kommer gennem flere landsbyer på Lüneburger Heide, hvor vi ser meget store og gamle landbrugsgårde beliggende inde i de små landsbyer, ligesom vi oplever de flotte store hede landskaber.
Her på heden er der naturligvis også mange asparges marker, der netop nu bliver høstet i stor stil. Vi vil også flere steder opleve, når vi holder pause, at vi kan høre artilleri ild i baggrunden. Det skyldes de store militære områder der er på hele Lüneburger Heide. Vi vil også opleve en af verdens største våben producenters fabrikker Rheinmetall, som vi dog kun kører forbi.
På denne rejse får du:
-
2 danske turledere på motorcykel, der kører MC sammen med gæsterne.
-
Indkvartering på 3+-stjernet hotel med komfortable værelser og god forplejning.
-
Halvpension med morgenbuffet og 3-retters middag med salatbuffet hver aften.
-
Daglige udflugter, bl.a.:
-
Planlagte frokost steder med særpræg, f.eks. på flyplads kantine eller på et asparges landbrug
-
Planlagte kaffepauser f.eks. ved en flyplads eller ved en aktiv skipiste
-
Kæmpe kampvognsmuseum
-
Besøg på interneringslejren Bergen-Belsen
-
Besøg på spændende luftbro museum med amerikans “Rosin Bomber”
-
Besøg hos lokale producenter af asparges og jordbær
-
Det er første gang, jeg laver en rejse til disse områder – og jeg er sikker på, at du vil syntes det er en ny, spændende oplevelse.
Se det fulde rejseprogram her nedenfor, og reserver din plads her nederst på siden.
Rejseinformationer
Rejsebeskrivelse – dag for dag. 5 dages rejse fra onsdag 13. til søndag 17. Maj 2026.
Rejsedag 1. Onsdag 13. maj 2026: Ankomstdag. (220 km fra Padborg. 200 km fra Puttgarden).
På denne første rejsedag kører du selv til rejsemålet på Lüneburger Heide. Ruten vælger du selv, men rejsen hertil er let og kan køres ad motorvej eller hovedveje, som du nu har lyst til.
Fordelen ved dette rejsemål er også, at hvis du kommer fra Jylland, så kan du slippe for at køre igennem Hamburg og tunellen, og hvis du kommer fra Sjælland og sejler fra Rødby til Puttgarden, så går det let enten gennem Hamburg uden tunnel eller over Elben direkte til destinationen.
Du kan allerede checke ind på hotellet fra kl. 15.00. Hvis du kommer tidligt, kan du slappe af og se dig lidt omkring i området vi skal bo de næste 5 dage. Nyd evt. en kop kaffe og et godt stykke kage på hotellets dejlige terrasse. Du vil naturligvis også møde nyankomne gæster i løbet af eftermiddagen, ligesom du vil møde de gæster, der kommer fra Mecklenburg-Vorpommern og er på 8 dages forårs rejsen. De ankommer sikkert omkring kl. 16.30 med turlederne.
Jeg forventer, at alle er ankommet kl. 17.00, hvor der er et informativt velkomstmøde, som alle rejsedeltagere skal deltage i. Jeg tænker, at vi spiser aftensmad i fællesskab kl. 18.30. Der bydes hver aften på en god middag med 3 retters menu og valgmenu af hovedretten.
I aften vil jeg – som hver aften – efter middagen fortælle om morgendagens udflugt, så rejsedeltagerne ved, hvad de kan glæde sig til.
Herefter hyggeligt samvær, hvor vi lærer hinanden at kende inden overnatning i de pæne værelser.
Rejsedag 2. Torsdag 14. maj 2026: Ca. 140 km.
Efter en god nats søvn tilbyder hotellet et fint stort morgenbord. Her er en stor buffet, hvor der bydes på alt i brød, lune retter, skærepålæg, kaffe, te, chokolade, mælk og juice, ligesom der er rigeligt med oste og syltetøj og naturligvis youghurt og forskellige slags müsli. Her bliver alle mætte og du kan vælge at sidde i vinterhaven, udenfor eller et af de mindre lokaler.
Efter morgenmaden gør vi os klar til vores udflugtsdag, der i dag starter kl. 09.00 fra parkerings pladsen udenfor vores værelser. I dag skal vi ikke køre så mange kilometer, men dog se en stor del af Lüneburger Heide og tillige opleve nogle store seværdigheder og historiske besøgssteder. Vores frokost spises tillige et sted, som man ikke selv ville få mulighed for at komme ind til.
Formiddagens første 50 km bliver delt over to strækninger. Vi starter med en fin rute ad mindre veje gennem landbrugs arealer til vores første destination. Vi skal besøge et af verdens største kampvogns museer, der er beliggende på et af kaserne områderne her på Lüneburger Heide. Her var tidligere værksteder for den tyske panzertroppeskole i forbundshæren – “Bundeswehr”. I dag er det et stort og veldokumenteret museum, der udstiller kampvogne fra 1917 til i dag. Her udstilles mere end 100 kampvogne af forskellig art. Der er fokus på koldkrigs tiden indtil i dag, og der udstilles tillige specielle kampvogne fra såvel den sovjetiske hær, britiske, amerkanske og israelske hær. Vi afsætter ca. 1,5 time til hele besøget, der primært foregår indenfor i de store værksteds haller, men også på området udenfor værksteds-hallerne. Her er tillige en lille café, hvor man kan få sig en kop kaffe eller en sodavand inden vi kører videre.
Ruten fortsætter nu gennem en del af hedelandskabet, der er brugt til træningspladser for Bundeswehr og naturligvis også kaserne områder. Vi forsøger at køre forbi et kaserne område, så vi kan få et indblik i, hvor mange mennesker, der arbejder her i området. I løbet at dagen er det ret sandsynligt, at vi hører artilleri-ild i det fjerne, for der er rigtig mange skyde-anlæg her i området.
Efter 20 minutters kørsel stopper vi ved en militær flyveplads, som vi desværre ikke har mulighed for at komme ind på. I dag er sikkerheden hævet i høj grad, og det har givet lidt udfordringer da jeg var på studietur i området. Flere steder er der vagter, som er gode til at sige nej…..
Men vores besøg her ved flypladsen er først og fremmest at få frokost, og det har vi mulighed for at få i flypladsens kantine.
Efter frokost går vi 100 meter til et spændende museum, der fortæller om “Luftbroen” til Berlin. Efter 2. verdenskrigs afslutning i 1945 var Tyskland opdelt i 4 besættelses zoner. Berlin var også inddelt i 4 zoner og i slutningen af januar 1948 begyndte der at opstå konflikter omkring transit korridoren gennem DDR – den russisk administrerede zone – ind til “Vest-Berlin”. I marts 1948 forlader Sovjetunionen det kontrolråd, som de 4 allierede magter havde skabt. I Juni 1948 starter blokaden med nedlukning af det store Golpa-Zschornewits kraftværk og sidenhen spærring af alle veje til Berlin og instilling af al levering af fødevarer fra og via den sovjetiske besættelseszone.
Den 28. Juni 1948 er “Luftbroen” til Berlin en realitet. Man opbygger et transport system, der med fly går fra den vestligt administrerede zone til Berlin. Området er primært Lüneburger Heide og en del af Holstein omkring Lübeck. Her indrettes flere små flypladser som luftbros-flypladser, hvorfra både britiske og amerikanske C-47 og C-54 fly bliver benyttet til transport af alle fornødenheder til befolkningen i Berlin.
De rejsedeltagere, der har været med mig på min Fabriksrejse, har oplevet en af de små flypladser i Berlin, der blev benyttet til modtagelse af luftbro-flyene, der også blev kaldt for “Rosin-bombere”, fordi piloterne kastede chokolade og frem for alt æsker med rosiner ned til børnene i Berlin.
Der blev i løbet af 15 måneder fløjet mere end 2.3 millioner tons luftfragt til Berlin, deriblandt 1,4 millioner tons kul og ca. 490.000 tons levnedsmidler.
I løbet af de ca. 15 måneder luftbroen eksisterede, var der ca. 277.000 flyvninger, og mere end 2 millioner mennesker i Berlin blev forsynet.
I denne lange 15 måneders konflikt blev der naturligvis forhandlet omkring samarbejdet mellem øst og vest og de vestlige magter indførte også sanktioner mod Sovjetunionen. 4. maj 1949 underskriver de fire sejrsmagter et kommuniké og blokaden afsluttes 12. maj 1949. Det sidste fly lander i Tempelhof i Berlin 30. September 1949.
Her på luftbro-museet oplever vi en levendegørelse og dokumentaiton af nogle af funktionerne, der skulle opretholdes for at luftbroen fungerede. Her er forskellige barakker, der havde hver deres funktion. Vi har på museet også mulighed for at komme ind i et fly magen til de, der blev brugt under luftbroen. Det er et amerikansk DC-3 model Dakota, der som militær fly havde betegnelsen C-47 Skytrain. Flyet, der står på museet er bygget 1943 i Oklahoma, USA og har indtil 1949 været i amerikansk tjeneste indtil det blev solgt til det tyrkiske luftvåben og var i brug indtil 1995, hvorefter det blev overdraget til den tyske Bundeswehr, og i 1998 ankom til flypladsen ved museet – i maven på en Airbus A300 Beluga.
Hele museet er overskueligt og det er let at gå fra barak til barak og naturligvis finde det restaurerede fly. Jeg formoder besøget vil vare en times tid.
Efter besøget kører vi nu ud på Lüneburger Heide gennem den flotte natur. Vi gør et kort holdt ved en stor gravplads for faldne soldater under 2. verdenskrig.
Hen på eftermiddagen gør vi en kaffe pause ved det stort skisports center, hvor man kan stå på ski om sommeren. Her er der mulighed for en god kop kaffe og evt. kage og samtidig se på folk, der står på ski i den store hal.
Vi tanker motorcyklerne inden vi snart er tilbage ved vores hotel, og så kan det være at der skal indtages en øl på vores eget hotels terrasse, så vi kan få skyllet dagens oplevelser ned.
Jeg formoder vi er tilbage på hotellet omkring kl. 17, og så er der tid til at slappe af inden middagen serveres ca. kl. 18.30.
Jeg fortæller om morgendagens udflugt inden der er overnatning på hotellet i den lille landsby.
Rejsedag 3. Fredag 15. maj 2026: Ca. 180 km udflugt.
Dagens 180 km bringer os rundt i hele Lüneburger Heide, og inden vi forlader hotellet kl. 09.00 har vi nydt hotellets gode morgenmad.
Denne udflugtsdag byder på en fin udflugt, hvor vi besøger en fin gammel by med et dansk islæt og så skal vi naturligvis ud at spise asparges!
Formiddagens rute går direkte gennem hedelandskabet til Celle, der er beliggende ved Aller floden, der løber ud i Weser. Byen er kendt for sine ca. 400 flotte bindingsværks huse. Christian d. 7’s dronning, Caroline Mathilde, blev forvist til byen i 1772 og levede her til sin død i 1775. Hun indledte i 1770 et kærlighedsforhold til kongens livlæge Struensee, der blev den egentlige magthaver i Danmark fra 1770 til 1772. Hun levede her sammen med sin veninde, tidligerer overhofmesterinde Louise von Plessen, der ligeledes var forvist. Caroline Matilde døde som 23-årig, adskildt fra sine børn. Caroline Matildes sarkofag ses i krypten i Stadkirche, der er tæt på slottet. Vi prøver at finde en central parkering her i byen, således at man kan gå på egen hånd ind og få en kop kaffe mens man ser på de smukke bygninger eller f.eks. går en tur i parken ved Celle slot, hvor Caroline Mathilde sad i fængsel.
Vi forlader Celle før frokost og kører til vores frokost restaurant, der er en del af et asparges landbrug. Her er der i forbindelse med landbruget bygget en stor restaurant. Her har jeg reserveret plads til frokost. De tilbyder naturligvis også andet end apsarges, men det er testet og absolut godkendt. En god og effektiv frokost oplevelse med friske og nyopgravede asparges.
Eftermiddagens ca. 100 kilometer tilbage mod vores destination byder på den vestligste del af Lüneburger Heide. Her kører vi på mindre veje, og der bliver naturligvis kaffe pause undervejs, måske på en lille flyplads eller ved en lille badesø.
På ruten tilbage mod landsbyen, hvor vi bor, stopper vi ved hedelandskabet, der er beliggende tæt ved vores by. Så er det let at finde hjem, hvis man ikke vil gå ud og se det specielle landskab.
Hygge og afslapning og en god middag afslutter dagens oplevelser.
Rejsedag 4. Lørdag 16. maj 2026: Ca. 180 km udflugt.
Efter morgenmaden gør vi klar til en speciel udflugts dag. Vores formiddags rute går i sydlig retning ca. 60 km. Her har jeg forsøgt at finde en lille rute, der går gennem nogle af Bundeswehrs trænings områder. Da jeg kørte her i foråret på studietur var det tilladt at køre her. Efter dette bliver der et kort stop ved et flot hede område, der viser Lüneburger Heide fra sin bedste side. Her kan man ofte høre artilleri beskydning fra øvelses terrænnet, vi netop er kørt gennem. Det er heldigvis lørdag, så jeg håber vi kan nyde freden.
Efter vores forholdsvis korte rute gør vi holdt ved et jernbane område, hvor der er mulighed for at gå ca. 250 meter hen til et specielt mindesmærke, nemlig en togvogn, der viser, hvad denne type vogne blev brugt til under 2. verdenskrig….
Vi er priviligerede og kan køre ca. 5 km på vores motorcykler til formiddagens specielle besøgssted, der er relevant at besøge, når vi er på Lüneburger Heide: Mindestedet Bergen-Belsen.
Mange siger KZ lejren Bergen-Belsen, men det er faktisk forkert, for det var en interneringslejr, der blev indrettet på et stort kaserne område her i Niedersachsen. I 1930-erne var der troppe-øvelsespladser og en stor kaserne med 15.000 tropper på dette i alt 280 kvadratkilometer store område.
Fra 1940 var området en interneringslejr for franske og belgiske krigsfanger, og fra 1941 blev det en “Stalag”, som en sovjetisk fangelejr betegnes. Her var tillige et centralt lazaret for sovjetiske og italienske krigsfanger indtil 1945. I april 1943 overtog SS en del af lejrens område og benyttede dette område som kz-lejr. I starten var det blot som ophold for jødiske fanger, der skulle “ombyttes” med tyske tilfangetagene i udlandet. Fra foråret 1944 benyttede SS også lejren til at opbevare fanger fra andre kz-lejre, der ikke længere kunne arbejde. Her var tillige en kz-lejr for kvinder.
Ud af i alt 120.000 fanger fra næsten alle lande i Europa, døde mere end 52.000 mænd, kvinder og børn. Alene i marts 1945 døde 18.000 ofre her af sygdom og sult.
15. April 1945 befriede britiske tropper lejren.
Efter krigen og til 1950 var området brugt til “misplacerede personer”, dvs. mennesker, som man ikke kunne returnere til deres oprindelige beboelser. Siden 1958 har området været brugt til NATO-enheders øvelser, hvor der primært indtil 2015 var britiske tropper udstationeret. Siden 2016 tilhører hele området forbundshæren.
Besøget er vigtigt for os alle, for at lære og at forstå. Her er et fint dokumentations center, der med billeder og tekst beretter om lejrens funktioner og fangernes liv og levned, – lige fra bryllup, fødsler til sult og død.
Her er tillige en stor mindepark og mindemur, der er et besøg værd. Her er også beretningen om Anna Frank og hendes søster Margots liv i lejren efter de var flyttet fra Auschwitz i november 1944. De døde begge af tyfus i februar og marts 1945. Der er også mindesmærker for dem i mindeparken.
I dokumentations centret er en café som rejsedeltagerne kan benytte til frokost.
Der sættes en fornuftig tid af til besøget, og alle går rundt på egen hånd efter jeg har givet jer et overblik.
Efter denne specielle oplevelse skal vi køre 70 km til næste besøg, der er noget mere muntert. Ruten går nu på tværs gennem Lüneburger Heide og vi kører gennem store landbrugs arealer og stopper ved et landbrug, hvor man har specialiceret sig i asparges og tidlige jordbær!
Det bliver vores eftermiddagsbesøg, og vi er hos Hinrich, der er 2. generation her på gården omkring kl. 15.00. Vi bruger nu en time sammen med ham og ser hans produktion og hører om proceduren, og hvorledes det foregår med plantning, pleje og høst af såvel asparges som jordbær. Hinrichs kone har ansvaret for salg og markedsføring og vi kan nu besøge deres egen butik, hvor de sælger frisk høstede jordbær og asparges. Her er virkelig mange slags asparges, for de sælges i forskellige kvaliteter og størrelser både hvide og grønne. Priserne er fair, og det kan være der er mulighed for at købe nogel asparges og tage med hjem til Danmark. Asparges kan holde sig op til 72 timer, og da der er hjemrejse i morgen kan du gerne købe og så får vi lov til at låne plads i hotellets køleskab.
Efter et sjovt landbrugs besøg går ruten nu tilbage til vores hotel, og sidste middag spises i de hyggelige rammer i hotellets restaurant.
Turlederen fortæller om det praktiske for hjemrejsedagen i morgen.
Rejsedag 5. Søndag 17. maj 2026: Hjemrejsedag. (220 km til Padborg. 200 km til Puttgarden).
I dag er det hjemrejsedag, og jeg forsøger at sørge for, at der er morgenmad tidligt på hotellet, for dem der gerne vil tidligt afsted.
Det er let at køre hjem til Danmark, for vores destination ligger tæt på Danmark, ligesom der heller ingen lastbiler er på vejene i dag.
Ruten i dag vælger gæsterne selv at køre, således at man kan køre hjem i det tempo, der passer bedst. Hvis du vælger den hurtigste rute på motorvej, er det super let at køre hjem. Jeg foreslår også gerne en flot rute, hvor du krydser Elben og kun kører landeveje hele vejen til Danmark, hvilket der jo er rigtig fin tid til.
Indkvartering.
Vores hotel på denne rejse er et pænt 3-stjernet superior hotel. Alle værelser er rummelige, og har bad og toilet enten med bruser eller badekar/bruser. Hotellet har en hyggelig bar og en rummelig restaurant. Tillige en stor terrasse, hvor der også serveres mad og drikkevarer. Her er et godt udvalg af øl og vin. Morgenmaden serveres som en stor varieret morgen buffet, og til aften serveres en 3 retters valgmenu og salat buffet.
Motorcyklerne står parkeret sikkert og samlet ved hotellet direkte ved værelserne. Hvis man ønsker adgang til vand og vandslange, så arrangerer turlederen gerne dette.
Antal deltagere.
Rejsen gennemføres ved minimum 10 deltagere, hvilket oftest svarer til 8-10 motorcykler.
Turleder/e:
Der er som udgangspunkt én turleder på denne rejse. Det er Henrik Tang.
Hvis der er mere end 15 gæster på rejsen (dvs. typisk 12-15 MC) vil der være en ekstra turleder med på rejsen. Det vil være Peter Holst.
Da denne rejse er meget efterspurgt, har der gennem tiden altid været 2 turledere på den.
Priser:
Pr. person i delt dobbeltværelse kr. 5.950,-.
Tillæg for ophold i enkeltværelse kr. 1.250,-.
Inkluderet i prisen:
5 dages rejse med 4 overnatninger i dobbelt- eller enkeltværelse.
Morgenmad fra 2. rejsedag til hjemrejsedag, morgenmad serveres som buffet.
Aftensmad fra 1. rejsedag til og med aften før hjemrejse, aftensmad serveres som 3-retters valgmenu med salatbuffet.
Danske turledere på motorcykel sammen med gæster.
Alle udflugter som angivet i programmet.
Besøg på kampvogns museum.
Besøg på luftbro museum.
Besøg og rundvisning på asparges og jordbær landbrug.
Besøg på mindestedet Bergen-Belsen.
Lokal moms og afgifter.
Udvidet ansvarsforsikring.
Afgift til Rejsegarantifonden.
Ikke inkluderet i prisen:
Brændstof, evt. parkeringsomkostninger (pt ingen kendte), frokost og forplejning/drikkevarer ej nævnt i programmet, afbestillings- og rejseforsikring.
Priser:
Alle priser er angivet i danske kroner pr. person i delt dobbeltværelse.
Hvis du ønsker et enkeltværelse, skal du tillægge enkeltværelsestillægget til prisen pr. person i delt dobbeltværelse. Vær opmærksom på, at der er et begrænset antal enkeltværelser.
Der sælges ikke halve dobbeltværelser. Du er dog velkommen til at finde en makker at dele et dobbeltværelse med.
Eventuelle tillægspriser er angivet separat i teksten eller i forbindelse med prislisten. Jeg forsøger dog altid at inkludere alt relevant, dvs. hotelopholdet, halvpension (aftensmad og morgenmad) samt de besøg og entréer, som er naturlige for at få en god oplevelse på rejsen.
Prisstigninger.
Gennem flere år er priserne steget meget for omkostninger til varme, brændstof, mad, forbrugsvarer og lønninger i hotel- og restaurationsbranchen. Det er efter coronapandemien blevet svært at finde godt hotelpersonale – hvis noget overhovedet, hvilket betyder, at nogle indkvarteringer har måttet omstrukturere deres virksomheder. Efterfølgende usikkerhed og brændstofproblemer pga. krigen i Ukraine og generel usikkerhed i samfundet, giver hotel- og restaurationsbranchen svære vilkår, og forståelige prisstigninger. Dette betyder også, at der i stor grad er ansat østeuropæisk personale på restauranter, rastepladser etc.
Over de sidste 5 år er priserne steget ca. 40-50%. Tidligere steg priserne 2-5% pr. år. Ja, nogle enkelte ting er steget 80-100% – ja, sågar langt over 100%. Jeg har derfor desværre også været nødsaget til at hæve priserne tilsvarende. Jeg kan til gengæld fortsat præsentere kvalitetsrejser, hvor vi stadig oplever god service både på indkvarteringer og de inkluderede besøg på rejsen.
Jeg ønsker ikke at gå på kompromis med kvaliteten for at have en lidt lavere salgspris pris, og derfor har jeg naturligvis nøje udvalgt mine hoteller og besøgt og boet på alle de hoteller, som jeg bruger på rejserne. Jeg ønsker at holde en høj kvalitet på alle mine rejser, hvilket jeg håber, afspejles i rejsepræsentationen.
Zoom ud og ind, så du kan se hoteller og udflugtsmålenes placering på rejsen. Alle områder er angivet omtrentligt.
Du kan også se kortet ved at klikke HER.
Udfyld din bestilling her:
Turlederne

Henrik Tang
Ejer og turleder
Jeg er årgang 1966 og har arbejdet i rejsebranchen siden 1986.
Som 22-årig startede jeg som “kørende rejseleder” dvs. jeg var guide og turistbuschauffør – i 2 år primært til Paris og lidt til Østrig.
Sidenhen har jeg været skiguide i Østrig og Schweiz og turleder på mange specialrejser, både på snescooter i 26 år og på motorcykel i 33 år. Indtil 2019 drev jeg Motour.dk, Skitour.dk og Snescooterrejser.dk, som jeg solgte.
I 2023 åbnede jeg et lille specialbureau igen på baggrund af ønsker fra gamle kunder. Som du kan se på websitet, har jeg kun et lille udbud af rejser, hvilket er helt bevidst. Her i Rejserog.dk er jeg kontormanden, der tilrettelægger alle rejserne og en af turlederne, der rejser på MC-rejser med gæsterne. Jeg kender alt fra a til z og derfor giver jeg også alle gæster en god rejseoplevelse.
Jeg har naturligvis besøgt alle rejsemålene, som jeg laver rejser til, både på studierejser for at planlægge og lave kontrakter for rejserne, og naturligvis i forbindelse med afvikling af rejser med gæster gennem tiden.
Jeg har kørt motorcykel siden 1987. Jeg har gennem tiden haft mere end 20 motorcykler, der alle har været rejseenduro maskiner eller offroad motorcykler.
Jeg kører nu på en BMW GS1250R Ultimate Edition.

Peter Holst
Turleder
Peter er turleder hos Rejserog.dk.
Peter har arbejdet sammen med Henrik i mange år og de har været på mange rejser sammen, både på motorcykel og snescooter.
Mange rejsedeltagere vil kende Peter fra hans deltagelse på mange motorcykelrejser.
Når der er to turledere på en rejse, så er det Peter, der er turleder sammen med Henrik.
Peter har kørt motorcykel siden 2006 og kører rigtig mange km hvert år.
Peter kører nu på en fin BMW R1200GS Adventure.